Gratis verzending binnen NL + BE vanaf €45

We houden je privégegevens privé

We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. Wanneer je iets bij ons bestelt, wil je natuurlijk niet dat iemand er met jouw persoonsgegevens vandoor gaat. Snappen we.

We vragen wel wat gegevens van je, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken hebben we hieronder op een rijtje gezet. Ook zie je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot je data en hoe lang we je gegevens bewaren.

Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 5 januari 2021.

Meer weten?

bijvoorbeeld waar jouw gegevens worden bewaard of wie toegang hebben tot jouw data? Dat kan. Lees hieronder verder.

1. Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens?

Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om jouw gegevens te gebruiken. We hebben sommige gegevens nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en The Friendly. Bijvoorbeeld voor jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij:

  • Bestellen & pre-order
  • Bezorging
  • Retour & reparatie
  • Contact met onze klantenservice

Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:

  • Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
  • Contact met onze klantenservice
  • Bezoek van de The Friendly-website
  • Nieuwsbrief & e-mail
  • Persoonlijk advies
  • Acties
  • Social media

We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

 

2. Wie heeft toegang tot jouw gegevens?

We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het gaat dan om de volgende partijen: bezorgpartners, leveranciers en betaalpartners. Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres. En alleen in verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.

De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens The Friendly. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

 

3. Waar worden je gegevens opgeslagen?

We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen, om uit te sluiten dat jouw gegevens op straat komen te liggen.

 

4. Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan nodig is. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.

Klinkt easy, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:

  • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.
  • Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, maar wel nodig.

 

5. Wat zijn jouw rechten?

Natuurlijk blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoons- gegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailwensen aanpassen? Geen probleem. Laat het ons weten per e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden, of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. 

Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. En wil je helemaal geen cookies meer? Ook dat kan je zelf regelen. Lees in ons cookiestatement hoe je dat doet.

We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.

 

6. Heb je vragen of klachten?

Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met de Data Protection Officer van The Friendly. Mail: [email protected]

Wanneer je niet tevreden bent over hoe The Friendly omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.

 

7. Wie is verantwoordelijk voor je gegevens?

Wij zijn The Friendly.

En als je graag details hebt: 74216570
Dit is ons KvK-nummer: 24330087
Dit is ons BTW-identificatienummer: NL002222203B94

Je kunt ons zo bereiken:
Bellen: 085 0470 448
WhatsAppen: 085 0470 448
Mailen: [email protected]